سلام خدمت مخاطبان گرامی.

راستش یه چند وقتیه که یه فکر جالبی به ذهنم رسیده و تو این مدت کلی سبک و سنگینش کردم و سعی کردم به همه زوایای اون اشراف داشته باشم تا جوری بشه که هم خدا راضی باشه و هم بنده خدا.!!

اون فکر اینه که به امید خدا و با همکاری شما، منشور هنر هر چند هفته ای یک بار، با یک مطلب از وب شما بروزشه البته با ذکر منبع.!!

این کار هم یه تنوعه هم اینکه اینبار مطلبتون از منظره ی جدیدی به نمایش گذاشته می شه و می تونین از نظر های جدیدی غیر از افرادی که به وبتون سر می زنن مطلع بشین و مهم تر اینکه  شما  با هم بیشتر آشنا می شین و خدا کنه این آشنایی ها پله ای باشه برای عروج همدیگه.!!

بنده سعی می کنم به امید خدا زود به زود نظر مخاطبان و تایید کنم تا نمایش داده بشه که اگه مدیر وبلاگی که از اون مطلب گرفته شده خواست درباره ی نظر مخاطبی، پاسخی بده بتونه در پایین اون نظر، پاسخشو و در نظر جدیدی وارد کنه تا بنده به همون شکل به نمایش بزارم و تا اونجایی هم که به بنده مربوط می شد پاسخگو باشم به امید خدا.!!

البته همه ی این ها به شرطی قابل اجراست که شما الان نظرتون و بگین که آیا موافق هستین که از وبتون مطلب انتخاب بشه یا خیر؟!

فقط از وب کسایی که اعلام موافقت کنن مطلب انتخاب می شه، ودر صورت موافق بودن، هر وقت خواستم مطلبی از وبتون انتخاب کنم بازم قبلش ازتون اجازه می گیرم.!!

لطف می کنین اگه صریح و واضح، میزان موافقتتون و بگین.!!فرشته

چه موافق باشین چه نباشین از همتون خیلی تشکر می کنم.!!

راستی این عکس هم از طرف یکی از دوستای خوبمه به اسم مازیار، که اثر اقای بهمن شریفی با عنوان عروج هستش.!!



تاريخ : ۱۳٩٠/۱۱/٢۸ | ۱٢:٥٦ ‎ق.ظ | نويسنده : محمدرضا | نظرات ()

«اللّهم صل علی محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم»

گوش کن!

دورترین مرغ جهان می خواند

شب سلیس است و یکدست و باز

شمعدانی

و صدادارترین شاخه فصل

ماه را می شنوند.

«شب صاف و روشن است، آنگونه که میتوان آوای دورترین مرغ جهان و صدای ماه را شنید.»

پلکان جلو ساختمان

در فانوس به دست

و در اسراف نسیم

گوش کن

جاده صدا می زند از دور قدم های تو را

چشم تو زینت تاریکی نیست

پلک ها را بتکان، کفش به پا کُن و بیا

«خود را همچون طبیعت، صاف و یکدست و روشن کن و این تصور را از ذهن خود بزدا که تو چیزی به طبیعت اضافه می کنی. این در واقع اوست که تو را به دامان خود فرا می خواند تا زمان را و ترانه های مقدس شب را لمس کنی و بشنوی.»

و بیا تا جایی که پر ماه به انگشت تو هشدار دهد

و زمان روی کلوخی بنشیند با تو

و مزامیر* شب اندام تو را

مثل یک قطعه آواز به خود جذب کنند

پارسایی است در انجا که تو را خواهد گفت:

بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است.

مرحوم سهراب سپهری با توضیحات خانم پروین قایمی (برگرفته از کتاب:چه کسی بود صدا زد سهراب)

___________________________________________________________________________________

مزامیر: سرودها و اشعاری که آهنگ آنها با، نی نواخته می شود و با همراهی نی خوانده میشود.



تاريخ : ۱۳٩٠/۱۱/٢۱ | ۱٢:۳٢ ‎ب.ظ | نويسنده : محمدرضا | نظرات ()

سلام خدمت همه مخاطبان گرامی. سالگرد ولایت عهدی اقا مهدی صاحب الامر و الزمان(ع) بر همه عاشقان مبارک باشه و ان شاالله به زودی جشن ظهور وبگیریم.!!

با توجه به اینکه در جریان سی امین سالگرد یکی از شاخه های هنر هفتم، سینما، قرار داریم، دوست داشتم بهترین اثار سینمایی کشورمون که در جشنواره فیلم فجر هم منتخب شده اند، به شما مخاطبان گرامی معرفی کنم و امیدوارم که اگر تا حالا موفق به دیدن هر کدوم از این فیلم ها نشدین به زودی این فیلم رو ببینین و خوشتون بیاد.!!

بنده این فیلم هارو از بین خیل فیلم هایی که دیده بودم گلچین کردم که به حقیقت بهترین ها هستند و بنظر بنده این ها گنجینه ی با ارزشی هستند که اعتبار و تاریخ سینمای ما رو در طی این 33 سال به دوش می کشن. به طبع خیلی از فیلم ها به ظن بنده ارزش قرار گرفتن در این لیست و ندارن و یا اینکه هنوز موفق به دیدن اونها نشدم؛ و خوشحال می شم تا شما مخاطبان گرامی هم اگر فیلم منتخبی در ذهنتون هست که در این لیست وجود نداره، به بنده و دیگر مخاطبان منشور هنر معرفی کنین.!!

چیدمان فیلم ها به این گونه است: عنوان فیلم (فیلم نامه نویس/ کارگردان/ سال پخش) => اگر جلوی عنوان بعضی از فیلم ها اسم یک نفر هست به این منظوره که فیلم نامه نویس و کارگردان همون یک نفر بوده.!

تشریفات (مهدی فخیم زاده و رضا میرلوحی/ مهدی فخیم زاده 1364)

اجازه نشین ها (داریوش مهرجویی 1365) / تیر باران (علی اصغر شادروان 1365) / طلسم (داریوش فرهنگ 1365)

مسافران مهتاب (مهدی فخیم زاده و احمد هاشمی/ مهدی فخیم زاده 1366)

مادر (مرحوم علی حاتمی 1368) / خاستگاری (مهدی فخیم زاده 1368)

آپارتمان شماره 13 (حسن قلی زاده و علیرضا خمسه/ یداله صمدی 1369) / سفر جادویی (ابوالحسن داوودی 1369)

از کرخه تا راین (ابراهیم حاتمی کیا 1371)

کلاه قرمزی و پسر خاله (حمید جبلی وایرج طهماسب و همایون اسعدیان/ ایرج طهماسب 1373) / ضیافت (مسعود کیمیایی 1373) / روز واقعه (بهرام بیضایی/ شهرام اسدی 1373) / کیمیا (احمدرضا درویش 1373) / بازمانده (سیف اله داد 1373) / آدم برفی (داوود میر باقری 1373)

لیلی با من است (کمال تبریزی و رضا مقصودی/ کمال تبریزی 1374) / خواهران غریب (کیومرث پور احمد و اصغر عبدالهی/ کیومرث پور احمد 1374) / بوی پیراهن یوسف (ابراهیم حاتمی کیا 1374)

بچه های آسمان (مجید مجیدی 1375) / مردی شبیه باران (سعید سهیلی 1375) / لیلا (داریوش مهرجویی 1375)

آژانس شیشه ای (ابراهیم حاتمی کیا 1376) / اسکاداران عشق (ابراهیم حاتمی کیا و سعید حاجی میری/ سعید حاجی میری 1376) / مهر مادری (کمال تبریزی و رضا مقصودی/ کمال تبریزی 1376) / تولد یک پروانه (سعید شاپوری/ مجتبی راعی 1376)

رنگ خدا (مجید مجیدی 1377) / شیدا (رضامقصودی/ کمال تبریزی 1377) / ربان قرمز (ابراهیم حاتمی کیا 1377)

عروس آتش (خسرو سینایی و حمید فرخ نژاد/ خسرو سینایی  1378) / مومیایی 3 (محمدرضا هنرمند 1378)

زیر نور ماه (سید رضا میر کریمی 1379)

ارتفاع پست (ابراهیم حاتمی کیا و اصغر فرهادی/ ابراهیم حاتمی کیا 1380) / ایستگاه متروک (کامبوزیا پروتوی/ علیرضا رئیسیان1380) / قارچ سمی (مرحوم رسول ملا قلی پور 1380)

فرش باد (محمد سلیمانی/ کمال تبریزی 1381) / دختر ایرونی (ایرج طهماسب/ محمد حسین لطیفی 1381) / گاهی به آسمان نگاه کن (فرهاد توحیدی / کمال تبریزی 1381)

مهمان مامان (داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر و هوشنگ مرادی کرمانی/ داریوش مهرجویی 1382) / مارمولک (پیمان قاسم خانی/ کمال تبریزی 1382) / قدمگاه (محمد رضایی راد/ محمد مهدی عسگرپور 1382) دوئل (احمدرضا درویش 1382) / خداحافظ رفیق (بهزاد بهزادپور 1382)

خیلی دور خیلی نزدیک (سید رضا میر کریمی و محمدرضا گوهری/ سید رضا میر کریمی 1383) / یک تکه نان (محمدرضا گوهری/ کمال تبریزی 1383) / بید مجنون (مجید مجیدی و فواد نحاس و سید ناصر هاشم زاده/ مجید مجیدی 1383)

وقتی همه خواب بودند (فریدون حسن پور 1384) / بنام پدر (ابراهیم حاتمی کیا 1384) / چند می گیری گریه کنی؟ (محسن تنابنده/ شاهد احمد لو 1384) / زیر درخت هلو (ایرج طهماسب و حمید جبلی/ ایرج طهماسب 1384)

دست های خالی (ابوالقاسم طالبی 1385) / روز سوم (مهدی سجاده چی/ محمدحسین لطیفی 1385) / اتوبوس شب (کیومرث پور احمد و حبیب احمدزاده/ کیومرث پور احمد 1385) / روز برمی آید (سعید شاهسواری/ بیژن میرباقری 1385) / آنکه دریا می رود (حبیب احمدزاده / آرش معیریان 1385) / خدا نزدیک است (علی وزیریان 1385)

آواز گنجشک ها (مجید مجیدی و مهران کاشانی/ مجید مجیدی 1386) هر شب تنهایی (کامبوزیا پرتوی و رسول صدر عاملی / رسول صدر عاملی 1386)

نفوذی (احمد کاوری بر اساس طرحی ازداوود امیریان/ احمد کاوری و مهدی فیوضی 1387)

برنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی کیا 1388) / طلا و مس (همایون اسعدیان و حامد محمدی/ همایون اسعدیان 1388) / ملک سلیمان (شهریار بحرانی 1388) / یه حبه قند ( رضا میرکریمی و محمدرضا گوهری / رضا میرکریمی 1388)

ورود اقایان ممنوع (پیمان قاسم خانی/ رامبد جوان 1389)

روزهای زندگی (پرویز شیخ طادی 1390) / استرداد (علیرضا طالب زاده / علی غفاری 1390)

حوض نقاشی (حامد محمدی / مازیار میری 1391)

چ (ابراهیم حاتمی کیا 1393) / شیار 143 (نرگس آبیار 1393) / محمد رسول الله(ص) (مجید مجیدی و کامبوزیا پرتوی و حمید امجد / مجید مجیدی 1393)

بادیگارد (ابراهیم حاتمی کیا 1394) / ابد و یک روز (سعید روستایی 1394)


به امید موفقیت روز افزون ما در انواع هنر ها به خصوص هنر نمایشی که اثر شگرفی در رشد جامعه از هر لحاظ و همینطور بازتابی از فرهنگ ایرانی در ملل دیگر دارد.!!

 


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٠/۱۱/۱٤ | ۱۱:٤٧ ‎ب.ظ | نويسنده : محمدرضا | نظرات ()

دین راهگشا بود و تو گمگشته‌ی دینی
تردید کن ای زاهد اگر اهل یقینی

آهو نگران است، بزن تیر خطا را
صیاد دل از کف شده! تا کی به کمینی؟

اینقدر میاندیش به دریا شدن ای رود
هرجا بروی باز گرفتار زمینی

مهتاب به خورشید نظر کرد و درخشید
هر وقت شدی آینه، کافیست ببینی

ای عقل بپرهیز و مگو عشق چنان است
ای عشق کجایی که ببینند چنینی

هم هیزم سنگین‌سری دوزخیانی
هم باغ سبک‌مایه‌ی فردوس برینی

ای عشق، چه در شرح تو جز «عشق» بگوییم؟
در ساده‌ترین شکلی و پیچیده‌ترینی

فاضل نظری



تاريخ : ۱۳٩٠/۱۱/٩ | ۱۱:٤۸ ‎ب.ظ | نويسنده : محمدرضا | نظرات ()
  • اس ام اس دون
  • پي سي سون